Zoals velen van jullie weten mag ik mijzelf sinds een half jaar XCORE® instructrice noemen en geef ik op diverse sportscholen deze toffe groepsles. Inmiddels ben ik besmet met het XCORE virus en dit wil ik graag met jullie delen!

Om ook jou in mijn of in één van mijn collega’s lessen te mogen motiveren heb ik een blog geschreven met 6 redenen waarom ook jij de XCORE® groepsles moet gaan volgen!

Voor wie nog niet bekend is met XCORE® even een korte uitleg:
XCORE® is een groepsles die voor iedereen toegankelijk is, de les kent vele voordelen en wordt gegeven door een gecertificeerde House of Workout instructeur.
XCORE® staat voor Extreme Core, een intensieve XCORE® training waarbij effectiviteit en plezier samengaan. De XCORE® workout is een ultieme core training met behulp van de XCO-Trainer®.

1. Je traint je uithoudingsvermogen.
Uithoudingsvermogen vormt de basis van je conditie. Door de combinatie van cardio en kracht train je je uithoudingsvermogen op verschillende gebieden. Vele XCORE® oefeningen zijn in levels, redt je deze week level 2 niet? Dan redt je deze volgende week wel. Door het herhalen en herhalen van oefeningen raak je getraind, een XCORE® release geven wij daarom ook 3 maanden achtereenvolgend.

2. Je versterkt je spieren en bindweefsel.
Bij elke dynamische beweging verplaatst de vrij bewegende massa in de buis zich van deksel naar deksel. Dit geeft een aanvullende belasting op de spier- en bindweefselstructuren in het hele lichaam. De spiervezels nemen toe in omvang, waardoor het bindweefsel rondom de spiervezels oprekt. Het gevolg: de belastbaarheid van het bindweefsel wordt groter, waardoor de kans op blessures afneemt. Dit bijzondere effect genaamd reactive impact onderscheidt de XCORE®-Trainer van het trainen met ‘dode’ gewichten, waarbij dit effect niet optreedt.

3. Je verbrandt veel calorieën en verlaagt het vetpercentage.
Gemiddeld verbrandt je gedurende een XCORE® les 750 calorieën!! En dan bouw je ook nog eens spier op en verlaag je je vetpercentage!

4. Verminderde gevoeligheid voor blessures.
Door het trainen van het bindweefsel ben je minder gevoelig voor blessures.

5. Het is voor iedereen toegankelijk.
Zoals ik hierboven al vertelde bestaan veel XCORE® oefeningen in meerdere niveaus, je bepaalt dus zelf de intensiteit van de training. Daarnaast varieert de muziek waarop de les gegeven wordt van Queen tot P!nk, dit maakt de les voor iedereen toegankelijk! Het trainen met de XCO-Trainer is veilig: doordat de reactive impact aan het begin van de teruggaande beweging plaatsvindt worden de gewrichten juist beschermd en niet overbelast. Bovendien zijn er vijf verschillende soorten maten trainers om mee te trainen.

6. Het is leuk!!
Last but not least! De les is zo leuk om te volgen, door het enthousiasme wat de deelnemers elke les weer meenemen is het altijd weer een feestje! Heerlijk 45 minuten lang met zijn alle knallen!

Zie ik jou snel in de les? Unleash your inner beast!

 

Pin It on Pinterest

Share This