In mijn vorige blog vertelde ik dat ik op vakantie was. Twee weken lang genieten op Cyprus. En dat heb ik gedaan! In deze korte blog heb ik het over het eten & voeding op vakantie; hoe is dat gegaan? En over de dagen na de vakantie, weer terug in Nederland.

Ik vertelde in mijn vorige blog ook dat ik sporten en letten op je voeding belangrijk vind, ook op vakantie. Allemaal goede voornemens blijkt nu, want het is wel echt een (vr)eetvakantie geworden ;-). Misschien is (vr)eten niet het juiste woord, genieten past beter, vind ik. De eerste dagen probeerde ik er nog op te letten; mezelf niet helemaal volstoppen met allemaal lekkere dingen. Ik heb de eerste dag ook netjes gesport. De dagen erna ging het allemaal al wat makkelijker, ik heb niet meer op mijn eten gelet en ik heb niet eens meer gesport! Wel mijn stappen dagelijks bijgehouden, dus ik had nog enig idee wat ik verbruikt heb tijdens het wandelen.

Het is niet zo dat ik mezelf de hele dag door heb volgepropt met snoep, ijs, taartjes, pizza’s enzovoorts, nee helemaal niet! Maar als ik iets zag en ik had er zin in – prima – dan nam ik het ook. Schuldgevoel? Hou op, dat had ik absoluut niet!

Afgelopen dinsdag op woensdagnacht weer geland in Nederland, woensdag tot vrijdag moest ik meteen aan het werk, zoals sommigen misschien wel weten, werk ik in het onderwijs en beginnen de scholen a.s. maandag weer. Ik moest mijn klas dus heel snel inrichten, vergaderen, studiedagen volgen enzovoorts. Dat viel enorm tegen, veel te doen, lange dagen en ik merkte dat direct aan mijn lichaam. Heel erg moe, migraine dat soort dingen. Ik heb dus terug in Nederland niet gelet op mijn voeding, ook heb ik nog niet gesport. En heel eerlijk? Het bevalt me eigenlijk wel, ook het sporten mis ik niet heel erg.

Aanstaande maandag ga ik weer back on track zoals dat zo netjes heet. Niet omdat het maandag is hoor, maar omdat ik dan weer een werk/sportritme heb en dat werkt makkelijker voor mij. Ik pas het principe IIFYM toe, dus de overgang van genieten zonder te tracken naar clean eten zal minder groot zijn. Ik bouw het beetje bij beetje af, zodat ik echt alleen het daadwerkelijke IIFYM momentje toepas. Ik ken mezelf, als ik van alles naar niets ga, werkt dat niet. Ik val dan snel terug.

Het genieten heb ik met de volle 100% gedaan en ik hoef niet terug te denken ‘had ik maar….’ Genieten is ook belangrijk en vanaf maandag start ik weer met mijn voeding & fitness!

DSCN4506

Tot volgende week zondag!

Liefs, Tamara.

 

Pin It on Pinterest

Share This