De meeste mensen eten in het koolhydraatarm dieet veel eieren. Eieren bevatten nauwelijks tot geen koolhydraten en geven snel een langdurig verzadigd gevoel. Je kunt een eitje zacht, middel of hard koken, maar hoe doe je dat nou eigelijk?

Een ei kook je in een pan met koud water. Het aantal minuten om het ei te koken gaat in op het moment dat het water kookt en borrelt. Je kunt er ook voor kiezen om het water eerst te laten koken en vervolgens de eieren toe te voegen, de kooktijd is dan een minuut langer op het schema. Zorg ervoor dat de eieren allemaal ‘onder water’ staan.

De kooktijd van een ei erg belangrijk. Wanneer je een zacht eitje wilt, zal je kort moeten koken. Wanneer je een hard eitje wilt weer wat langer. Dit is ook weer afhankelijk van de grootte van een eitje. Daarom hebben we een handig tabelletje voor jullie opgesteld waarin je precies kunt zien hoelang jouw perfecte ei moet koken.

 

Soort gekookt ei:   Klein   Middel     Groot
Zacht                         3           3,5           4
Eigeel zacht
eiwit hard                 4            4,5           5
Eigeel smeuïg
eiwit hard                6              7            8
Hardgekookt             7             8            9

 

Hoe vindt jij je gekookte eitje het lekkerst??

 

De waardering van www.loversoffood.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 3 reviews.

Pin It on Pinterest

Share This