Gezond en gelukkig zijn is het belangrijkste in je leven.
Doe wat jij leuk vindt en wat jou blij maakt!
Denk positief en alles komt goed. Ook hoort gezond eten daarbij!
Een gezond en sportief leven houd je jong en fit, waardoor je altijd energie overhoudt.
Hieronder lees je welke stoffen jou gelukkig maken.

Vitaminen, mineralen en vetzuren:
Producten die rijk zijn aan vitaminen, mineralen en vetzuren hebben niet alleen een positieve invloed op je fysieke gezondheid, maar beïnvloeden ook je gevoel en humeur op een gunstige manier. Dat komt doordat deze stoffen effect hebben op je hersenen, waardoor negatieve gevoelens worden verminderd en positieve juist worden versterkt. Nutriënten die deze eigenschappen bezitten, zijn onder andere calcium, chroom, foliumzuur, ijzer, zink, magnesium, omega 3-vetzuren en vitamine B6, B12 en D.

Calcium:
Calcium is niet alleen belangrijk voor sterke botten en gezonde bloedvaten. Calciumtekort speelt bijvoorbeeld ook een rol in het neerslachtige gevoel bij PMS. Gelukkig zit calcium in veel verschillende voedingsmiddelen en is het niet moeilijk om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen te krijgen. Je vindt het in ruime mate in onder andere boerenkool, broccoli, spinazie, yoghurt, melk en ricotta. Ongesteld en chagrijnig? Eet dan calciumrijk!

Wallpaper of Bananas. Take pleasure with these professionally retouched high quality image. Thank you for checking it out!

IJzer:
Ook ijzer is een belangrijke voedingsstof. Het ondersteunt onder meer het zuurstoftransport door je lichaam en draagt bij aan je spierkracht. Daarnaast heeft het ook een mentale uitwerking: neem je te weinig ijzer, dan leidt dat vaak tot vermoeidheid en negatieve gevoelens. Zorg dus dat je voldoende ijzerrijke voedingsmiddelen neemt, zoals rund- en lamsvlees, appelstroop, volkorenbrood, gekookt ei en peulvruchten (linzen, bonen, kikkererwten).

Magnesium:
Magnesium speelt in meer dan driehonderd lichaamsprocessen een rol. Logisch dus dat het van grote invloed is op je lichamelijke en geestelijke rol. Heb je een tekort, dan heeft dat een negatief effect op je serotoninegehalte, dat gevoelens van onrust, irritatie, verwarring en vermoeidheid kan veroorzaken. Om mentaal in balans te zijn, moet je dus genoeg magnesium eten, bijvoorbeeld met producten als spinazie, amandelen, cashewnoten, roggebrood en bananen.

Zorg dus dat je deze stoffen in je voedingspatroon opneemt, waardoor jij een gelukkiger leven leidt!

Liefs, Shanice.

healthy-2

Geschreven door Shanice.

De waardering van www.loversoffood.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 3 reviews.

Pin It on Pinterest

Share This