Hierbij geef ik je tips en inspiratie voor gezonde tussendoortjes.
Kies voor:

1. Fruit:

Fruit bevat veel vitamines, mineralen en antioxidanten. Combineer het met wat noten (vetten), zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

2. Groente:
Een portie (snack)groente. Zoals komkommer, cherrytomaten, reepjes paprika, geschrapte worteltjes, radijsjes, stukjes rauwe bloemkool, bleekselderij, rettich, etc. Eventueel met dip, zoals tuinbonendip of paprikadip.

3. Zuivel:
Schaaltje magere yoghurt naturel of natuurlijk met je favoriete extra’s, zoals muesli, vers/gedroogd fruit, noten of zaden.

4. Handje noten:
Noten bevatten veel gezonde vetten. Maar ook veel calorieën. Overdrijf het dus niet. Een klein handje per dag is meer dan genoeg. Kies altijd voor ongebrand en ongezouten.

Assorted nuts (almonds, filberts, walnuts, cashews), close-up; Shutterstock ID 69739621; PO: aol; Job: production; Client: drone

5. Peulvruchten:
Onder de peulvruchten vallen de bonen, kikkererwten, linzen, kapucijners, kievitsbonen, limabonen, kidneybonen en sojabonen.
Kikkererwten bevatten veel eiwitten, B-vitamines en vezels. Als je ze roostert met wat kruiden, kunnen ze prima door voor een gezonde borrelnoot!

6. Graanproducten:
Kies voor:
– Een stevige volkorenboterham of volkoren knäckebröd.
– Volkoren tosti-variaties: met verse geitenkaas met een paar walnoten of pijnboompitten en plakjes druif, met 30+ kaas met ananas of plakjes tomaat.
– Volkoren mueslibolletje.
– Flensjes van volkorenmeel en halfvolle melk. Heerlijk zoet met aardbeien, bramen of bessen en een lepel magere kwark of hartig met prei, ui en kerrie.

7. Smoothie:
Een smoothie bevat veel goede voedingsstoffen is vullend, lekker en geeft je veel energie.
Maak ’s ochtends een flinke smoothie als ontbijt en bewaar wat voor je tussendoortje!

8. Mueslireep:

Maak de mueslireep altijd zelf! Het is dan een stuk gezonder want de mueslirepen uit de supermarkt bevatten vaak veel toegevoegde suikers/koolhydraten.

image1-3

9. Kommetje soep:
Maak een grote pan (groente)soep. Soep bevat veel voedingsstoffen en vrij weinig calorieën, mits je ze dus zelf maakt. Een kommetje als tussendoortje is een prima idee.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tips!
Tot volgende week weer.

Liefs, Shanice.

Volg mij ook op Instagram, klik HIER voor mij pagina.

[wpdevart_like_box profile_id=”loversoffoodd” connections=”show” width=”150″ height=”160″ header=”small” cover_photo=”show” locale=”en_US”]

Pin It on Pinterest

Share This