We kennen allemaal een dipje na het avondeten of sommige mensen zijn altijd moe en futloos..

In dit artikel wil ik je tips geven over hoe je meer energie krijgt door gezonde voeding.

1. Kies voor biologisch:
Het is belangrijk om te beseffen dat onze moderne voeding van lage kwaliteit is. Die ‘gezonde’ broccoli die jou moet voorzien van vitaminen en mineralen is verbouwd in uitgeputte landbouwgrond waar weinig mineralen in te vinden zijn, bespoten met chemicaliën, verpakt in plastic, is gemiddeld een week oud als het je pan in gaat en wordt dan nog verhit waardoor nog meer goede stoffen verloren gaan.
Om deze reden is het slim om vooral te kiezen voor verse, biologische producten. Biologische groenten bevatten namelijk veel meer voedingsstoffen en vrijwel geen schadelijke chemicaliën, het is de voeding waar je lichaam het best mee overweg kan. Daarnaast doe je er goed aan om voeding met kunstmatige toevoegingen (te herkennen aan E-nummers) zoveel mogelijk te vermijden.

2. Eet veel groente:
De 200 gram groente per dag stamt uit de vorige eeuw. Het blijkt ook niet te kloppen. Dat wisten we natuurlijk allang, maar het blijkt nu voor iedereen duidelijk te worden. We hebben minimaal het dubbele nodig per dag. Dat is 400 gram groente per dag. Minimaal, want meer groente is eigenlijk nog beter.
Dus we gaan meer groente eten. Véél meer groente. Omdat het gezonder is, omdat het allerlei enge ziektes voorkomt, omdat je er beter van gaat poepen en omdat je je er lekker fit en energiek van gaat voelen.

3. Drink voldoende water:
Drink voldoende water. Ons lichaam dient voldoende gehydrateerd te zijn om gezond te blijven en goed te functioneren. Als je te weinig drinkt kun je daar erg moe van worden en zelfs hoofdpijn van krijgen. Als richtlijn wordt geadviseerd dat je dagelijks minimaal je lichaamsgewicht x 0,44 gedeeld door 10 aan liters water moet drinken. Bij een gewicht van bijvoorbeeld 75 kilo is de berekening dus: 75 x 0,44 : 10 = 3,3 liter. Adviezen van andere experts zoals adviseur van The Food Doctor Clinic in Londen Ian Marber en auteur van het boek ‘Water Detox’ Jayne Scrivner adviseren minimaal 1,5 tot 2 liter per dag.

4. Groene smoothies:
healthyEen groene smoothie is gemaakt van dagverse bladgroenten (bijvoorbeeld 200 gram spinazie, andijvie of sla) en maximaal twee stuks fruit (bijvoorbeeld appel, peer, banaan of sinaasappel), twee tot vijf bekers water en eventueel nog wat gerichte superfoods (waarbij macapoeder bijvoorbeeld zorgt voor meer energie). Dit doe je bij elkaar in de blender tot het een stevige shake is. Een groene smoothie geeft je onmiddellijk energie, maar ook een gevuld gevoel dankzij de vezels van de bladgroenten en voldoende water. Wanneer je de dag begint met een groene smoothie, voorkom je dat je later op de ochtend trek krijgt in iets lekkers.

5. Voeding voor een energieboost!
Het eten dat je naar binnen werkt heeft invloed op hoe energiek je bent. Wist je dat voedsel met veel calorieën en vet meer energie kost om te verteren, waardoor jij je vermoeider voelt?
Deze ingrediënten geven je een energieboost!
Kies voor deze producten: bruine rijst, zoete aardappel, honing, bananen, appel, sinaasappels, spinazie, bonen, amandelen, zalm, yoghurt en eieren.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips!

Bedankt weer en tot volgende week!

Liefs, Shanice.

Volg Shanice ook op Instagram, klik HIER voor haar pagina!

Pin It on Pinterest

Share This